למידה היא רכישה או שיפור של ידע,תובנה, יכולת או מיומנות. באופן זה
ניתן לתאר את הלמידה כשינוי וצמיחה בכל
תחום שהוא. פעמים רבות הלמידה תבוא לידי ביטוי בשינוי התנהגותי הניתן למדידה על
ידי תצפית. יכולת משותפת לאדם ולבעלי חיים. יש לה חלק חיוני ביכולת ההסתגלות של
האורגניזם לסביבה בה הוא חי.
ארגון הוא תת חברה אנושית הפועלת לשם הגשמת מטרה משותפת. ישות חברתית
מכוונת מטרה העוסקת בתכנון ו/או בהפצה ו/או בתחזוקה של מוצרים ו/או בהענקת שירותים
כדי לספק צרכים.
למידה ארגונית היא מכלול של תהליכים ואירועים המתרחשים בארגונים ובהם מתחולל אצל אנשים בארגון שינוי בידע,שיפור במיומנות, בדפוסי הפעולה והמחשבה הקשורים לתחומי הפעולה של הארגון, תהליך של חשיפה ותיקון טעויות תהליך של פיתוח וצבירת ידע, תהליך של רכישת ידע ואחסונו בזיכרון הארגוני זמין.
'ארגון
לומד' אינו עוד כלי ניהולי. ארגון לומד הוא תפיסה שלמה
ומקיפה (הוליסטית, אם תרצו) של תרבות ארגונית, צמיחה ארגונית וצמיחה אישית בתוך
הארגון. לא ניתן
להפוך ארגון לארגון לומד על-ידי הבנה תיאורטית של החומר הנלמד. ארגון
לומד אינו תיאוריה. זו דרך חיים שיש להבין את
משמעויותיה, היתרונות שלה והחסרונות שלה. ארגון המבקש להיות ארגון לומד ולאמץ תהליכי למידה
ארגונית חייב הכנה מוקדמת ועליו להקצות את המשאבים הנדרשים. זו אינה
בחירה אוטומטית והדרך אינה מובנת מאליה. חשוב שמנהיגי הארגון יבינו את הצורך ויבינו למה הם בוחרים לשנות
כיוון, כי מעבר לתרבות של 'ארגון לומד' הוא שינוי ורגע לפני שמחליטים לעלות על
המסלול, יש לדעת את העקרונות הבאים. מידת מחויבות של הארגון לתהליך, מידת המוכנות
של הארגון לשינוי, הפתיחות הארגונית לשיקוף המציאות. ללא היכולת לומר את האמת לגבי
תמונת המצב הנוכחית, אין לתהליך סיכוי.
עד כאן להיום.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה